- Chwilowo niedostępny
Chowany ster strumieniowy dziobowy/rufowy 24 V - siła ciągu 55 kgf
Czas dostawy może ulec wydłużeniu.
Chowany ster strumieniowy VETUS o sile ciągu 55 kgf, odpowiedni dla łodzi o długości od 8 do 12 metrów. Zasilanie 24 V.
Chowany ster strumieniowy dziobowy/rufowy 24 V - siła ciągu 55 kgf
Chowany elektryczny (DC) pędnik firmy VETUS jest całkowicie zabudowany w kadłubie, gdy nie jest używany, lecz kiedy dla dokowania lub manewrowania wymagana jest siła boczna, pędnik odchyla się w dół do wody, następnie chowa po bezpiecznym ukończeniu operacji dokowania lub manewrowania. Te chowane pędniki można wykorzystywać w zastosowaniach dziobowych i rufowych.
Chowane pędniki VETUS nadają się do instalacji w łodziach silnikowych i żaglowych o wielkościach od 30 do 60 stóp. Są one dostępne z ciągiem (skuteczną mocą) 55kG, 60 kG, 75 kG i 95 kG, przy napięciach 12 V i 24 V.
Zalety chowanego steru strumieniowego:
- Zdolność wyposażenia łodzi o płytkim zanurzeniu, włączając żaglówki z wyciętym zaobleniem dziobu i uniesioną rufą.
- Skonstruowany na bazie długo testowanego standardowego pędnika VETUS DC.
- Prosty i wytrzymały mechanizm wahadłowy, z minimalną ilością części ruchomych. Pędnik obraca się na trwale smarowanym i pokaźnym łożysku.
- Śruba obraca się w krótkim dukcie, tworzącym skupiony przepływ i minimalne straty energii.
- Spodnia płyta kadłuba (wieko) jest przymocowana bezpośrednio do duktu śruby, nie jest więc wymagany żaden dodatkowy lub złożony mechanizm do jej otwierania lub zamykania – odchyla się ona wraz z pędnikiem.
- Gdy pędnik jest schowany a dolna płyta zamknięta, całość tworzy nieco mniejszy opór niż standardowy tunel, co może mieć znaczenie w żaglówkach regatowych.
- Obudowę z włókna szklanego i elektroniczny mechanizm sterujący (z wyłączeniem pulpitu deski przyrządów i kabli) dostarczamy w zestawie podstawowym.
- Pędnik wysuwa się i chowa automatycznie, gdy pulpit sterujący jest wyłączany, więc nie ma konieczności obsługiwania żadnych oddzielnych kontrolek.
- Zostanie również automatycznie schowany, jeżeli pędnik nie był używany w ciągu piętnastu minut.
- Elektroniczne wykrywanie zabezpiecza element wykonawczy mechanizmu wahadłowego przed uszkodzeniem w przypadku przeciążenia lub zacięcia.
- Przy zmianie kierunku ciągu występuje półtorasekundowe opóźnienie, aby zapobiec obciążeniom udarowym w przekładni, mechanizmie napędowym i mechanizmie wahadłowym.
- Pędnik i jego pulpity sterowania podłącza się kablami przenoszącymi cyfrowe sygnały V-CAN (canbus firmy VETUS, umożliwiająca w przyszłości integrację do rozległego systemu elektroniki łodzi i wyświetlaczy informacji).
Specyfikacja:
- Siła ciągu: 55 kgf
- Moc: (kW-KM): 3-4
- Napięcie: 24 V DC
- Główny bezpiecznik: 200 A
- Wewnętrzna średnica tunelu: 150 mm
- Czas pracy ciągłej: 4 minuty
Klasa wodoszczelności | IP20 |
---|---|
Miejsce realizacji gwarancji | Autoryzowany serwis |
Waga | 26 kg |
Gwarancja producenta | 2 lata |
Moc (KM) | 4 |
Pobór Prądu (A) | 200 |
Ilość obrotów na minutę (obr./min.) | 3400 obr./min |
Siła ciągu (N / Kgf) | 550/55 |