- Chwilowo niedostępny
Actisense EMU-1 Jednostka monitorowania silnika, analogowa do NMEA 2000
Czas dostawy może ulec wydłużeniu.
Actisense EMU-1 to specjalistyczna brama analogowa do NMEA 2000, która przekształca dane z analogowych wskaźników/czujników silnika w dane NMEA 2000. EMU-1 umożliwia udostępnianie danych silnika w całej sieci NMEA 2000. Cyfryzuje sygnały z analogowych czujników silnika, umożliwiając urządzeniom wyświetlającym zgodnym z NMEA 2000 monitorowanie podłączonego silnika na jednostce pływającej. EMU-1 może monitorować kluczowe parametry silnika, takie jak temperatura, ciśnienie, obroty (RPM) oraz poziomy płynów, dla maksymalnie dwóch silników.
Actisense EMU-1 Jednostka monitorowania silnika, analogowa do NMEA 2000
Actisense EMU-1 to dedykowana brama konwersyjna, przekształcająca sygnały analogowe z czujników silnika na dane w standardzie NMEA 2000. Dzięki EMU-1, urządzenia wyświetlające w sieci NMEA 2000 mogą monitorować parametry silnika na pokładzie jednostki pływającej.
EMU-1 jest wyposażone w narzędzie konfiguracyjne, które umożliwia dostosowanie jego ustawień do specyficznych wymagań różnych silników, co czyni je wszechstronnym rozwiązaniem kompatybilnym z wieloma modelami. Urządzenie umożliwia monitorowanie kluczowych parametrów pracy silnika i przesyłanie tych danych do innych urządzeń w sieci NMEA 2000.
Urządzenie upraszcza proces konwersji analogowych parametrów silnika, takich jak temperatura, ciśnienie i obroty (RPM), na wiadomości PGN zgodne z NMEA 2000, co znacząco redukuje liczbę wymaganych kabli wejścia/wyjścia na każdym silniku. Dodatkowo, EMU-1 obsługuje także konwersję parametrów związanych z transmisją analogową oraz stanem akumulatora na odpowiednie wiadomości PGN w standardzie NMEA 2000.
Dwuczęściowy system połączenia zaciskiem śrubowym pozwala na łatwe podłączenie do zespołu przewodów silnika.
Dostępny jest także opcjonalny zestaw do montażu na szynie DIN. Zestaw jest odpowiedni do użycia z szyną typu "top hat rail", typ EN 50 022 lub szyną "G section rail", typ EN 50 035. Numer części dla zestawu szyny DIN to: DIN-KIT-1.
Zalety EMU-1:
- Konwertuje analogowe sygnały na wiadomości NMEA 2000
- 6 wejść mierników /parametrów
- 4 wejścia alarmów
- 2 wejścia Tacho
- Zapisuje całkowity czas pracy silnika przy pomocy wejść Tacho
- Proste połączenia mierników pojedynczych przewodów; odniesienie do wspólnego uziemienia
- 2 dodatkowe wejścia pomocnicze (auxiliary)
- Połączenie NMEA 2000 pozwala na instalację typu "Plug and Play'
- Specjalnie zaprojektowana obudowa zapewnia uszczelnienie dla elektroniki
- Możliwość konfiguracji dopasowanej do silnika, z którym współpracuje
- Podczas konfiguracji nie jest wymagane przeprowadzanie ręcznych pomiarów
- Aktualizację firmware'u można dokonać poprzez sieć NMEA 2000
- łatwe dostosowanie do różnego rodzaju instalacji (wymaga BGT-1 i oprogramowania dla komputera PC)
- Wodoodporna elektronika i wodoszczelne połączenia
- Złącza wtykowe dla szybkiej i prostej instalacji
- Dostępny opcjonalny zestaw montażu na szynie DIN
Specyfikacja techniczna :
Wejścia pomiarowe:
- Zakres napięcia: 0 do 35V DC
- Impedancja wejściowa: > 50kΩ
- Zasilanie nadajnika: 0, 4 lub 18mA
- Dokładność: <= 2%
- Złącze wejściowe: Wtykowe 6-pinowe złącze śrubowe, skok 3,5 mm
- Ochrona wejścia: Ochrona przed przepięciem do ±40V
Wejścia alarmowe:
- Zakres napięcia: 0 do 37V DC
- Impedancja wejściowa: > 50kΩ
- Napięcie progowe: Konfigurowalne, domyślnie 5V
- Polaryzacja alarmu: Konfigurowalna, domyślnie alarm na niskim wejściu
- Dokładność: <= 2%
- Złącze wejściowe: Wtykowe 4-pinowe złącze śrubowe, skok 3,5 mm
- Ochrona wejścia: Ochrona przed przepięciem do ±40V
Wejścia obrotomierza (Tacho):
- Zakres napięcia: ±3 do ±60V
- Impedancja wejściowa: > 100kΩ względem masy
- Zakres impulsów: 4 do 50 000Hz
- Dokładność: <= 1%
- Kompatybilność z nadajnikiem: Cewka zapłonowa, alternator (terminal „W”, „R” lub „AC”), czujnik Halla, VR lub indukcyjny
- Próg: Automatycznie dostosowuje się do poziomu sygnału
- Złącze wejściowe: Wtykowe 4-pinowe złącze śrubowe, skok 3,5 mm
- Ochrona wejścia: Wytrzymuje impuls zapłonowy do ±500V
Klasa wodoszczelności | IP66 (obudowa PCB) |
---|---|
Miejsce realizacji gwarancji | Autoryzowany serwis |
Napięcie | zasilania: 9 do 35V DC |
Waga | 250g |
Gwarancja producenta | 3 lata |
Zakres temperatur pracy | -20°C do + 70°C |
Materiał obudowy | Poliwęglan |
Wtyczka | zasilania: Wkładalny 2-drożny zacisk śrubowy, 3.5mm skok |
Rodzaj montażu | 4 x 3,5 mm uchwyty do montażu panelowego za pomocą wkrętów samogwintujących (w zestawie), opcjonalny montaż na szynie DIN dostępny na życzenie |
NMEA2000 | Wtyczka M12 męska (zakodowana jako A) |
Wilgotność względna | 0 – 93% RH |
Prąd | zasilania: Zazwyczaj 25mA przy 12V DC |
Ochrona | zasilania: Ciągła ochrona przed odwróceniem polaryzacji oraz ochrona przed przepięciem (zgodne z SAE J1113) |
Wymiary (mm) | 127mm (dł.) x 112mm (szer.) x 48mm (wys.) |
Izolacja galwaniczna | 2500V wejście do uziemienia |
Certyfikacja | W trakcie pełnego zatwierdzenia NMEA 2000® |
Napięcie zasilania (NMEA 2000 port) | 9 do 29V DC |
Prąd zasilania (NMEA 2000 port) | 20mA @ 12V DC z szyny NMEA 2000 |
Liczba ekwiwalentu ładunku (Load Equivalent Number - LEN) | 1 LEN |
Prędkość | transmisji: 250kbps |
Godziny pracy silnika | 2 oddzielne dzienniki pracy silnika połączone z wejściami obrotomierza. Godziny są rejestrowane, gdy obecne są obroty, przechowywane w nieulotnej pamięci |