• Chwilowo niedostępny
ZDIGGPS160

Digital Yacht Antena TriNav GPS160 / NMEA0183

Czas dostawy może ulec wydłużeniu.

GPS160, wysokowydajny czujnik pozycjonowania wykorzystujący systemy satelitarne GPS, Galileo i Glonass, zapewniający wyjątkową dokładność pozycjonowania i nadmiarowość. GPS160 ma interfejs NMEA 0183.

828,00 PLN
Ilość

Zapytaj o dostępność

Digital Yacht Antena TriNav GPS160 / NMEA0183

GPS z NMEA 0183 jest to nowy, wysokowydajny czujnik pozycjonujący wykorzystujący GPS, Glonass i nowe systemy satelitarne Galileo. Dlatego zapewnia wyjątkową dokładność pozycji i nadmiarowość. Typowa dokładność jest lepsza niż 1 m. Dane można również ustawić na wysyłanie z częstotliwością do 18 Hz, aby uzyskać płynniejsze wyświetlanie ścieżek plotera. Technologia oprogramowania TriNav ™ ​​poprawia również niedokładność pozycjonowania, która może wystąpić w wyniku podszywania się i lokalnych zakłóceń.

Urządzenie posiada różne tryby pracy poprzez programowanie w terenie. Obejmuje to pojedynczą operację GNSS (np. Tylko Galileo), a także konfiguracje wyjściowe, takie jak szybkość aktualizacji, struktura zdań NMEA itp.

GPS160 z wyjściem NMEA 0183 (programowalne 4800, 38400 i 115200 bodów). Jak również wariant USB dla komputerów PC, MAC i Linux. W przypadku systemów NMEA 2000 oferujemy pakiet z bramką Digital Yacht iKonvert NMEA 2000. Pozwala to na łatwą i elastyczną instalację NMEA 2000 bez konieczności stosowania kłopotliwych kabli odgałęźnych.

GPS160 obsługuje również prosty zewnętrzny przełącznik lub urządzenie MOB (man-over-board). Po uruchomieniu GPS160 tworzy „zsyntetyzowany” komunikat AIS SART MOB na swoim wyjściu NMEA. To może następnie połączyć się z lokalnym ploterem w celu zidentyfikowania MOBa. Większość nowoczesnych ploterów obsługuje to za pomocą wyraźnej ikony MOB. Jak również natychmiastowe dane dotyczące namiaru i odległości, aby nawigować do wypadku.

Galileo

Galileo to nowy globalny system nawigacji satelitarnej (GNSS), rozwijany od ponad dwóch dekad. Stanowi uzupełnienie systemów GPS i GLONASS, oferując żeglarzom trzecie, niezależne źródło pozycjonowania. System jest w pełni operacyjny od 2020 r. Obecnie funkcjonuje 22 satelitów operacyjnych, 2 w fazie testów i 2 nieaktywne. Docelowa konstelacja systemu obejmuje 30 satelitów (24 aktywne i 6 zapasowych).

Aktualizacja 2023 – Nowe funkcje

Wszystkie modele GPS160 zostały wyposażone w nowy silnik GNSS obsługujący technologię QuadNav™. Dzięki temu urządzenia wspierają teraz również satelity Beidou (obok GPS, Glonass i Galileo), co oznacza, że pozycja, kurs i prędkość nad dnem są obliczane z wykorzystaniem najsilniejszych dostępnych sygnałów z ponad 100 satelitów. Skutkuje to szybszym ustaleniem pierwszej pozycji (TTFF), większą odpornością na zakłócenia, fałszywe sygnały i przerwy w odbiorze, a także niższym poborem prądu (poniżej 25 mA).

Specyfikacja techniczna:

  • 72-kanałowy odbiornik pozycyjny GPS, Glonass, Beidou i Galileo
  • Dokładność < 1 m dzięki technologii QuadNav™, łączącej dane ze wszystkich systemów GNSS
  • Możliwość pracy w trybie pojedynczego systemu GNSS (np. tylko Galileo)
  • Zaawansowany algorytm anty-spoofing dla odporności na zakłócenia i błędy pozycji
  • Dostępne wersje: SeaTalk1 (z konwerterem), NMEA 2000 (z interfejsem iKonvert) oraz bezprzewodowa (z modułem WLN10SM)
  • Wersja GPS160USB z połączeniem USB dla komputerów PC/Mac
  • Programowalne prędkości transmisji: 4800, 38400 lub 115200 baud (ustawiane przełącznikami DIP)
  • Różne formaty danych NMEA, w tym informacje o datum – konfiguracja przez przełączniki DIP
  • Częstotliwość aktualizacji do 18 Hz (ustawiana przez użytkownika)
  • Bardzo niski pobór mocy: < 20 mA przy 12 V DC
  • Kabel połączeniowy 10 m
  • Wejście dla przełącznika MOB – po aktywacji generuje komunikat AIS MOB w NMEA
  • Obsługa systemów ECDIS z pełną strukturą zdań (DTM/GBS/GNS/GRS/GSA/GST)
  • Montaż typu „puck” lub na standardowym uchwycie 1” x 14 TPI
Grubość 74 mm
Długość kabla 10 m
Szerokość 75 mm
Wysokość 82,5 mm
Gwarancja producenta 2 lata
Interfejs sieciowy NMEA 0183
Pobór Prądu (A) 20 mA

Zobacz także

Proszę czekać

Za chwilę dobijemy do portu. Trzymaj się!