Silniki elektryczne - nowa marka na rynku - powitajcie RimDrive Technology z Holandii
Nowa marka w potfolio sklepu internetowego SailStore.pl i szczecińskiej firmy SKAUT
Rim Drive Technology jest liderem w dziedzinie napędów obręczowych – dlatego postanowiliśmy nawiązać współpracę w charakterze dystrybutora na polski rynek. Zapraszamy do współpracy zarówno stocznie i firmy zajmujące się remontami i modernizacjami jednostek pływających, jak i prywarnych armatorów chcących wejść na nowy poziom uprawiania sportów wodnych – nowy, mniej szkodliwy dla środowiska.
Poniżej kilka słów o nowym producencie.
O firmie
Rim Drive Technology opracowuje, produkuje i sprzedaje silniki Rim Drive o mocy od 0,5 do 75 kW dla łodzi rekreacyjnych, podwodnych i przemysłowych. Nasze silniki są w 100% elektryczne i mogą być używane jako napęd główny, dodatkowy lub manewrowy.
Aby zagwarantować i monitorować jakość naszych produktów, nasza produkcja, badania i rozwój oraz biuro znajdują się w Holandii. Projektanci, inżynierowie, stratedzy i wielu innych. Rim Drive Technology zatrudnia ponad 25 pracowników i ma ponad 15 partnerów na całym świecie.
Unikalne zalety napędu Rim Drive
Pozbawiona wału konstrukcja zapewniająca bezpieczeństwo i niezawodność
Jedną z wyróżniających cech technologii napędu obręczowego jest brak wału centralnego, co znacznie zmniejsza ryzyko zaplątania się w liny, sieci rybackie lub zanieczyszczenia. Jest to nieocenione rozwiązanie dla statków rybackich, statków badawczych i wszelkich jednostek operujących na zatłoczonych wodach.
Natychmiastowa reakcja na ruch manetki
Technologia napędu obręczowego zapewnia niezrównane przyspieszenie w porównaniu z tradycyjnymi systemami. Ta natychmiastowa reakcja jest osiągana dzięki zaawansowanej konstrukcji, zapewniającej płynne i wydajne dostarczanie mocy.
Kompaktowa i lekka konstrukcja
Przestrzeń i waga są cennymi towarami w każdej jednostce pływającej. Silniki napędowe Rim Drive charakteryzują się kompaktową i lekką konstrukcją, dzięki czemu idealnie nadają się nawet do najmniejszych instalacji.
Bezstopniowa kontrola
Dzięki możliwości bezstopniowego sterowania silniki napędowe obręczy mogą być obsługiwane proporcjonalnie, zapewniając dokładnie taką siłę ciągu, jaka jest wymagana w każdej sytuacji. Ten poziom kontroli zwiększa zwrotność i precyzję manewrowania.
Zredukowane koszty utrzymania
Konserwacja jest znaczącym kosztem operacyjnym dla każdego statku. Silniki obręczowe upraszczają to wyzwanie, ponieważ w uch konstrukcji znajduje się tylko jedna część, która się obraca. Ta redukcja złożoności nie tylko minimalizuje zużycie, ale także obniża koszty konserwacji.
![]() |
![]() |
Rim Drive jako główny napęd
Oferujemy pędnik (POD) stały, POD sterowany i silnik zaburtowy jako główny napęd łodzi.
POD
Rim Drive POD łączy minimalistyczny design z wyjątkową wydajnością. Mając tylko jedną obracającą się część, wymaga minimalnej konserwacji, zapewniając jednocześnie ponad 90% sprawności przy średnich prędkościach – idealnie sprawdza się przy dłuższych przelotach. Jego kompaktowa, lekka konstrukcja zapewnia kompatybilność z małymi instalacjami, a zakres mocy od 0,5 kW do 75 kW czyni go wszechstronnym do różnych zastosowań.
Kluczowymi funkcjami są między innymi: natychmiastowe przyspieszenie, swobodne obroty w prawo i w lewo oraz wodoodporność klasy IP68, uzyskana dzięki pełnemu odlewowi zamiast stosowania uszczelek. Konstrukcja minimalizuje również uszkodzenia śruby, zapewniając niezawodne działanie w każdym środowisku.
Sterowane POD-y
Sterowany POD klasy podstawowej
Podstawowy sterowany POD jest idealnym wstępem do naszej innowacyjnej gamy sterowanych silników POD. Łącząc przystępną cenę z wyjątkową niezawodnością, bez trudu integruje się z większością istniejących systemów. Wyposażony w sprawdzoną konstrukcję napędu obręczowego zapewniającą doskonałą stabilność i wydajność, zawiera również ulepszone uszczelnienie zapewniające wodoszczelność łodzi.
Sterowany POD
Steerable POD łączy w sobie innowacyjność i wydajność, oferując opcje mocy od 2,5 kW do 75 kW z ponad 90% wydajnością. Obrót o 320 stopni (160 stopni w każdą stronę) zapewnia wyjątkową zwrotność. Dzięki opcjom sterowania, w tym joystickowi, kierownicy lub interfejsowi CAN, oferuje elastyczność w każdej konfiguracji. Silnik ten jest w pełni wodoodporny ze stopniem ochrony IP68, osiągniętym dzięki całkowitemu odlewaniu silnika.
Silniki zaburtowe
Dziedzina napędów morskich rozwija się w szybkim tempie, a my cieszymy się, że możemy zaprezentować nasze najnowsze innowacje: podstawowy silnik zaburtowy i sterowany silnik zaburtowy. Te najnowocześniejsze rozwiązania zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić wyjątkową wydajność, przyjazną dla użytkownika obsługę i zaspokoić potrzeby użytkowników, którzy cenią sobie zarówno funkcjonalność, jak i wydajność.
Sterowany silnik zaburtowy
Sterowany silnik zaburtowy oferuje obrót o 320° i napęd 360° dla precyzyjnego manewrowania, z konfigurowalnymi kątami i zdalnym wsparciem technicznym za pośrednictwem technologii Rim Drive. Dzięki systemowi AZECU operatorzy mogą dokonywać regulacji w czasie rzeczywistym za pomocą telefonu lub laptopa, zapewniając płynne i wydajne operacje morskie. Ten silnik zaburtowy można zamontować bezpośrednio na pawęży łodzi lub na standardowym wsporniku przechyłu i trymu.
Silnik zaburtowy klasy podstawowej
Nasz nowy podstawowy silnik zaburtowy oferuje niedrogi napęd bez uszczerbku dla funkcjonalności, wyposażony w ręczny trymer i wspornik przechyłu kompatybilny ze standardowymi hydraulicznymi siłownikami sterującymi, co ułatwia instalację i modernizację. Dzięki czterem pozycjom trymowania zapewnia efektywne wykorzystanie mocy i dostosowane osiągi.
Rim Drive jako napęd dodatkowy
Dzięki szerokiej gamie rozmiarów łodzi i zastosowań, oferowanie różnych rozmiarów dziobowych sterów strumieniowych zapewnia optymalną wydajność i efektywność.
Za kulisami zaprojektowaliśmy kilka produktów należących do dziobowego steru strumieniowego. Po pierwsze, obudowa dziobowego steru strumieniowego. Silnik ten można łatwo z tej obudowy wyjąć, nawet gdy znajduje się poniżej linii wodnej, co pozwala uniknąć konieczności wyjmowania łodzi z wody. Pakiet dziobowego steru strumieniowego obejmuje dziobowy ster strumieniowy i obudowę dziobowego steru strumieniowego.
![]() |
![]() |
![]() |
Opracowaliśmy również zestaw tunelowy dla dziobowego steru strumieniowego. Zestaw tunelowy jest specjalnie zaprojektowany do trudnych warunków, w których dziobowy ster strumieniowy pozostaje chroniony. Zestaw tunelowy można łatwo zintegrować z łodzią. Tunele dziobowego steru strumieniowego są łatwe w montażu dzięki różnym opcjom mocowania.