VE.Bus BMS Zestaw zawiera detektor napięcia AC
System kontroli baterii VE.Bus BMS
Każde ogniwo akumulatora litowo-jonowego (litowo-jonowy akumulator LiFePO4 jest to akumulator litowo-żelazowy, czyli LFP) musi być chronione przed zbyt wysokim napięciem (przeładowaniem), zbyt niskim napięciem (zbyt głębokim rozładowaniem) oraz przed przegrzaniem. Akumulatory litowo-jonowe (litowo-jonowy akumulator LiFePO4 jest to akumulator litowo-żelazowy, czyli LFP) firmy Victron Energy mają zintegrowane wewnątrz elektroniczne mechanizmy bilansowania ogniw (Balancing), monitorowania temperatury (Temperature) i monitorowania napięcia (Voltage, od Battery, Temperature i Voltage wziął się skrót : BTV), i łączą się z urządzeniem VE.Bus BMS przez dwa zestawy trzypolowych metalowych łącz skręcanych M8 (jedno łącze jest męskie drugie żeńskie). Dzięki temu, że baterie wyposażone są w łącza skręcane można połączyć szeregowo układy BTV wielu baterii litowo-jonowych LFP. Równolegle można połączyć do dziesięciu baterii litowo-jonowych LFP i szeregowo można połączyć do czterech baterii litowo-jonowych LFP. Największa bateria akumulatorów litowo-jonowych LFP Victron Energy o napięciu systemowym 48V może mieć zatem maksymalną pojemność 2000Ah.
BMS w systemach z akumulatorami litowo-jonowymi pełni następującą rolę:
- Wyłącza lub odłącza odbiorniki w przypadku niebezpiecznego zbyt niskiego napięcia dowolnego ogniwa baterii litowo-jonowej LiFePO4 ,
- Redukuje prąd ładowania w przypadku zbyt groźnego, wysokiego napięcia lub temperatury dowolnego ogniwa baterii litowo-jonowej LFP (tylko dla produktów z interfejsem VE.Bus, patrz poniżej), i
- Wyłącza lub odłącza regulatory ładowania i ładowarki w przypadku zbyt groźnego, wysokiego napięcia lub temperatury dowolnego ogniwa baterii litowo-jonowej LFP.
Chroni systemy o napięciu 12V, 24V i 48V
Zakres napięć pracy VE.Bus BMS: od 9 do 70V DC.
Komunikuje się z wszystkimi produktami z interfejsem VE.Bus
VE.Bus BMS łączy się z inwerterami MultiPlus, Quattro lub Phoenix przy pomocy standardowego przewodu VE.Bus z wtykami RJ45.
Wskazania diod LED
- Załączony (niebieski): produkty VE.Bus mogą być podłączone
- Ogniwo>4V lub temperatura za wysoka (czerwony): wyjście/złącze odłączenia regulatorów ładowania i ładowarek (Charge Disconnect) jest w stanie niskim z powodu zbyt groźnego, wysokiego napięcia lub groźnej, zbyt wysokiej temperatury ogniwa baterii litowo-jonowej LFP.
- Ogniwo>2,8V (niebieski): wyjście/złącze odłączenia odbiorników (Load Disconnect) jest w stanie wysokim.
Długość | 43 mm |
---|---|
Grubość | 23 mm |
Klasa wodoszczelności | IP20 |
Miejsce realizacji gwarancji | Autoryzowany serwis |
Napięcie | 9-70 V DC |
Maksymalne natężenie prądu (A) | 10 A |
Szerokość | 106 mm |
Gwarancja producenta | 5 lat |
Zakres temperatur pracy | -20°C do +50°C |
Interfejs sieciowy | Dwa gniazda RJ45/VE.Bus |