- Chwilowo niedostępny
Automatyczna ładowarka akumulatorów Skylla-i 24V – 100A – 1 pełne wyjście + 1 x 4A
Ładowarka Skylla-i 24V/100A (1+1)
Ładowarka Skylla-i to nowoczesna i wydajna ładowarka akumulatorów, odporna na niesprzyjające warunki otoczenia, takie jak gorąco, wilgoć i zasolone powietrze.
Dwa wyjścia do ładowania dwóch baterii akumulatorów
Wyjścia są całkowicie od siebie odizolowane. Drugie wyjście jest ograniczone do ok. 4A i podaje prąd o obniżonym napięciu – jest przeznaczone do doładowywania baterii rozruchowej.
Solidna konstrukcja
Obudowa wykonana z aluminium lakierowanego proszkowo farbą epoksydową, górna część obudowy ze specjalnym daszkiem oraz mocowania ze stali nierdzewnej zabezpieczają przed niekorzystnymi warunkami pracy – wysoką temperaturą, wilgotnością i solą.
Płytki elektroniczne są zabezpieczone lakierem akrylowym aby do minimum ograniczyć ryzyko korozji.
Czujniki temperatury zabezpieczają przed przegrzaniem urządzenia – gdy temperatura urządzenia zbliży się do wartości granicznych, wydajność zostanie automatycznie ograniczona, aby zapobiec uszkodzeniu ładowarki.
Elastyczne parametry pracy
Pełna kontrola nad parametrami pracy ładowarki za pośrednictwem sieci CANbus (NMEA2000), pokrętła lub mikro przełączników znajdujących się wewnątrz urządzenia umożliwia dostosowanie ładowarki do dowolnych baterii. Szczegóły znajdziesz w instrukcji.
Synchroniczna praca równoległa
Kilka ładowarek może zostać w łatwy sposób połączonych i zsynchronizowanych poprzez interfejs CANbus. Wystarczy połączyć je kablami RJ45 UTP.
Zawsze właściwie dobrany czas ładowania
Gdy baterie są rozładowywane tylko w niewielkim stopniu (np. gdy jacht jest podłączony do zasilania z lądu) czas ładowania absorpcyjnego jest skracany do minimum, aby uniknąć przeładowania baterii. W przypadku głębokiego rozładowania, czas absorpcji jest automatycznie wydłużany aby zapewnić całkowite naładowanie baterii.
Tryb BatterySafe
W przypadku pojawienia się bardzo wysokiego prądu ładowania (jednoczesne zwiększenie napięcia i prądu ładowania) napięcie zostanie automatycznie obniżone aby uniknąć gazowania baterii.
Tryb magazynowania energii
Za każdym razem gdy bateria nie będzie wykorzystywana przez okres 24h, ładowarka przełączy się w tryb magazynowania energii. Oznacza to, że napięcie zostanie zredukowane do 2,2V na celę (13,2V dla baterii 12V) aby zminimalizować negatywne efekty eksploatacyjne akumulatora. Raz w tygodniu napięcie zostanie zwiększone do poziomu absorpcji, aby wyrównać napięcie w poszczególnych celach. Ograniczenie negatywnych zjawisk wpływa bardzo pozytywnie na żywotność baterii.
Kontrola temperatury baterii
Aby wydłużyć żywotność baterii, wraz z ładowarką dostarczany jest czujnik temperatury baterii. Gdy jest podłączony i ładowarka otrzyma sygnał o podwyższonej temperaturze baterii, automatycznie obniży napięcie prądu ładowania. Funkcja ta jest szczególnie zalecana dla baterii bezobsługowych (zamkniętych) oraz w przypadku gdy przewidywane są silne wahania temperatury eksploatacji (np. gdy jacht pływa w rejonach tropikalnych).
Czujnik napięcia
Ze względu na długość kabli (i stratę napięcia) akumulatory nie są ładowane dostatecznym prądem. Ładowarki Phoenix są wyposażone w czujniki napięcia, które pozwalają skompensować straty i zapewnić właściwy poziom napięcia na klemach ładowanej baterii.
Możliwość zasilania prądem zmiennym (AC) lub stałym (DC)
Urządzenie może być zasilane prądem zmiennym o napięciu w zakresie od 185 do 265V AC i częstotliwości w zakresie 45 – 65Hz. Ładowarka przyjmie również zasilanie prądem stałym w zakresie 180 – 350V DC.
Możliwość pracy w roli zasilacza
Ładowarki Skylla, dzięki doskonałej kontroli pracy mogą stanowić doskonałe źródło stabilnego zasilania bezpośrednio dla urządzeń (z pominięciem akumulatorów).
Przygotowane do ładowania baterii Li-Ion (LiFePO4)
Jeśli posiadasz instalację opartą na bateriach litowo-jonowych, wystarczy podłączyć kabel z ich systemu zarządzania (BMS – Battery Management System) do panelu kontrolnego ładowarki. Alternatywnie można zaprogramować odpowiednie parametry poprzez sieć NMEA2000 Canbus.
Klasa wodoszczelności | IP21 |
---|---|
Miejsce realizacji gwarancji | Autoryzowany serwis |
Napięcie | 12 V DC |
Szerokość | 250 mm |
Głębokość | 150 mm |
Wysokość | 405 mm |
Waga | 8 kg |
Gwarancja producenta | 5 lat |
Zakres temperatur pracy | od -20°C do +60°C |
Podłączenie akumulatora | Śruby M8 |
Zakres napięcia wejściowego (V DC) | 180-350 V |
Zakres napięcia wejściowego AC [V] | 185-265 V |
Ładowanie absorpcyjne [V] | 28,8 V |
Ładowanie podtrzymujące [V] | 27,6 V |
Ładowanie do przechowywania [V] | 26,4 V |
Prąd ładowania, tryb normalny | 100 A |
Algorytm ładowania | 7-stopniowy adaptacyjny |
Przyłącze 230 V AC | zacisk śrubowy 10 mm² (AWG 7) |
Ochrona | Odwrotna polaryzacja akumulatora (bezpiecznik) Zwarcie wyjścia Nadmierna temperatura |
Częstotliwość (Hz) | 45-65 Hz |
Rekomendowana pojemność baterii (Ah) | 500-1000 Ah |
Czujnik temperatury | Tak |
Port komunikacyjny CAN-bus (VE.Can) | Dwa złącza RJ45, protokół NMEA2000, izolowane galwanicznie. Zintegrowany zasilacz 12 V CAN-bus, maksymalnie 30 V DC |
Napięcie wejściowe (V AC) | 230 V |