- Chwilowo niedostępny
Ładowarka Skylla IP65 12V/70A (1+1) 120-240V
Czas dostawy może ulec wydłużeniu.
Mocna, wodoodporna i inteligentna ładowarka akumulatorów z 7-stopniowym algorytmem ładowania adaptacyjnego, odpowiednia dla szerokiej gamy typów akumulatorów i składów chemicznych, z dedykowanym algorytmem ładowania litowo-jonowego.
Ładowarka Skylla - IP65 12V/70A (1+1) 120-240V
Skylla – IP65 (1+1): dwa wyjścia do ładowania 2 baterii akumulatorów
Skylla – IP65 (1+1) posiada 2 izolowane wejścia. Drugie wyjście, ograniczone do około 3 A i nieco niższym napięciu wejściowym, służy do doładowania akumulatora rozruchowego.
Zmienny czas absorpcji
Gdy baterie są rozładowywane tylko w niewielkim stopniu (np. gdy jacht jest podłączony do zasilania z lądu) czas ładowania absorpcyjnego jest skracany do minimum, aby uniknąć przeładowania baterii. W przypadku głębokiego rozładowania, czas absorpcji jest automatycznie wydłużany aby zapewnić całkowite naładowanie baterii.
Tryb BatterySafe
W przypadku pojawienia się bardzo wysokiego prądu ładowania (jednoczesne zwiększenie napięcia i prądu ładowania) napięcie zostanie automatycznie obniżone aby uniknąć gazowania baterii.
Stopień ochrony IP65
Obudowa ze stali epoksydowej malowana proszkowo. Wytrzymuje niesprzyjające warunki jak: upał, wilgoć i słone powietrze. Płytki drukowane są zabezpieczane powłoką akrylową dla maksymalnej odporności na korozję. Czujniki temperatury zapewniają, że elementy mocy zawsze będą działać w określonych granicach, w razie potrzeby dzięki automatycznej redukcji prądu wyjściowego w ekstremalnych warunkach środowiskowych.
Wyświetlacz LCD
Do monitorowania stanu i łatwego dostosowania algorytmu ładowania do konkretnego akumulatora i warunków jego użytkowania.
Zsynchronizowana praca równoległa
Kilka ładowarek można podłączyć równolegle i zsynchronizować za pomocą interfejsu CAN-bus. Osiąga się to poprzez proste połączenie ładowarek za pomocą kabli RJ45 UTP.
Kompensacja temperatury
Aby wydłużyć żywotność baterii, wraz z ładowarką dostarczany jest czujnik temperatury baterii. Gdy jest podłączony i ładowarka otrzyma sygnał o podwyższonej temperaturze baterii, automatycznie obniży napięcie prądu ładowania. Funkcja ta jest szczególnie zalecana dla baterii bezobsługowych (zamkniętych) oraz w przypadku gdy przewidywane są silne wahania temperatury eksploatacji (np. gdy jacht pływa w rejonach tropikalnych).
Tryb przechowywania
Tryb przechowywania uruchamia się, gdy bateria nie została rozładowana w ciągu 24 godzin. W trybie przechowywania napięcie konserwujące jest zredukowane do 2,2 V/ogniwo (26,4 V dla akumulatora 24 V), aby zminimalizować gazowanie i korozję płyt dodatnich. Raz w tygodniu napięcie jest ponownie podnoszone do poziomu absorpcji, aby „odświeżyć” baterię. Ta funkcja zapobiega rozwarstwianiu się elektrolitu i zasiarczeniu, co jest główną przyczyną przedwczesnej awarii akumulatora.
Klasa wodoszczelności | IP65 |
---|---|
Miejsce realizacji gwarancji | Autoryzowany serwis |
Napięcie | 12 V DC |
Szerokość | 265 mm |
Głębokość | 151 mm |
Wysokość | 401 mm |
Waga | 6 kg |
Gwarancja producenta | 5 lat |
Zakres temperatur pracy | od -20 °C do 60 °C |
Podłączenie akumulatora | Śruby M6 |
Zakres napięcia wejściowego (V DC) | 90-265 V |
Zakres napięcia wejściowego AC [V] | 120/230 V |
Ładowanie absorpcyjne [V] | 14,4 V |
Ładowanie podtrzymujące [V] | 13,8 V |
Ładowanie do przechowywania [V] | 13,2 V |
Prąd ładowania, tryb normalny | 70 A |
Algorytm ładowania | 7-stopniowa adaptacja |
Przyłącze 230 V AC | Zacisk śrubowy 6mm² (AWG 10) |
Ochrona | Odwrotna polaryzacja baterii (bezpiecznik) Zwarcie na wyjściu Nadmierna temperatura |
Częstotliwość (Hz) | 45-65 Hz |
Rekomendowana pojemność baterii (Ah) | 350-700 Ah |
Czujnik temperatury | Tak |
Port komunikacyjny CAN-bus (VE.Can) | Dwa złącza RJ45, protokół NMEA2000, nieizolowany |