-
Produkty
- Elektronika jachtowa
-
Elektrotechnika jachtowa
- Akumulatory
- Bezpieczniki i uchwyty
- Centralki, skrzynki podłączeniowe
- Szyny dystrybucyjne i osłony
- Zasilanie
- Zasilanie z lądu
- Przełączniki i gniazda
- Systemy zarządzania zasobami
- Generatory spalinowe
- Ładowarki do akumulatorów
- Panele elektryczne
- Przetwornice napięcia
- Konwertery DC-DC
- Transformatory izolacyjne
- Liczniki kWh
- Kable
- Akcesoria
- Komunikacja
- Energia odnawialna
- Komfort na pokładzie
- Napędy elektryczne
- Systemy audio
- Oświetlenie jachtowe
- Bezpieczeństwo na jachcie
- Osprzęt pokładowy
- Instalacje paliwowe
- Instalacje wodno-sanitarne
- Kotwiczenie i cumowanie
- Chemia jachtowa
- Systemy manewrowania
- Outlet
- Strefa marek
- Promocje
- Nowości
-
Katalogi
- Airmar
- B&G
- Bep Marine
- Berker
- Bluefin
- Cable Port
- C-Map
- CONNECT IT BOAT
- E-Plex
- Eurovinil
- Fisher Panda
- Foresti&Suardi
- Furuno
- Fusion
- Garmin
- Glomex
- GS Composite
- Harken
- Hella Marine
- Icom
- JL Audio
- Lalizas
- Lofrans
- Lowrance
- Marinco
- Marine Pod
- MAX Power
- Navionics
- Ocean Volt
- Philippi
- Prebit
- Pro-Car
- Ratio Electric
- Raymarine
- Sanimarin SFA
- Sea View
- Silent Wind
- Simrad
- Spectra Watermakers
- Sunware
- Super-B
- Vetus
- Victron Energy
- Vitrifrigo
- Watt&Sea
- Weatherdock
- Webasto
- Yacht Devices
- Outlet
- Blog
- Chwilowo niedostępny
Przekaźnik VSR – umożliwia podłączenie dwóch akumulatorów do jednego źródła ładowania, zapewniając jednocześnie pierwszeństwo ładowania baterii rozruchowej.
Przekaźnik VSR - Voltage Sensitive Relays
Przy wzrastającej liczbie urządzeń elektronicznych szczególnie na niewielkich łodziach motorowych i jachtach żaglowych, potrzebne jest proste urządzenie do odizolowania drugiej baterii i urządzeń elektronicznych od szkodliwych impulsów przy rozruchu silnika.
Przekaźnik VSR umożliwia ładowanie dwóch lub więcej baterii w tym samym czasie. Przy pierwszym uruchomieniu silnika, styki przekaźnika pozostają otwarte dopóki podczas ładowania baterii napięcie baterii startowej nie osiągnie 13,7V. Po osiągnięciu wymaganego napięcia styki przekaźnika zamykają się, umożliwiając jednoczesne ładowanie dwóch baterii. Kiedy silnik zostanie zatrzymany (brak ładowania), napięcie baterii powraca do normalnego poziomu, po którym styki przekaźnika zostają rozwarte, rozdzielając 2 baterie, zapobiegając rozładowanie niewłaściwej baterii.
Przewagi przekaźnika VSR nad system konwencjonalnym (izolator/separator diodowy):
- Proste podłączenie trzema przewodami do baterii.
- Nie jest konieczne przedłużanie przewodów alternatora.
- Na przekaźniku VSR nie ma spadku napięcia. Typowe separatory diodowe mają spadek napięcia na diodach o około 0,6V.
- Kompaktowe wymiary - nie wymaga radiatora do odprowadzania ciepła.
Specyfikacje techniczna:
- Prąd: 125 A ciągły, 140 A przerywany
- Zabezpieczenie przed zapłonem: UL 1107
- Automatyczne wykrywanie napięcia: 12V DC lub 24V DC (maks. 32V DC)
- Pobór mocy: (tryb gotowości) 1,8 mA (1,6 mA przy 24 VDC)
- Pobór mocy: (tryb przechowywania) 0 mA
- Napięcie włączenia/wyłączenia: 13,4 V (26,8 V) / 12,8 V (25,6 V)
Przykładowy schemat:
Miejsce realizacji gwarancji | Autoryzowany serwis |
---|---|
Gwarancja producenta | 1 rok |
Wymiary wys. x szer. x gł. | 69 x 69 x 50 mm |