- Chwilowo niedostępny
Transformator izolacyjny 3600 W auto przełączenie 115/230 V
Czas dostawy może ulec wydłużeniu.
Transformator izolacyjny jest niezbędny w profesjonalnych morskich układach energetycznych. Zapobiegają korozji elektrolitycznej, a przede wszystkim gwarantują bezpieczeństwo układu elektrycznego. Technologia uzwojeń toroidalnych zapewniająca cichą pracę i wysoką sprawność. Obwody łagodnego startu zabezpieczają wyłącznik nabrzeżny od rozłączenia się po podłączeniu.
Transformator izolacyjny – 3600W – Auto – 115/230V z automatyczną detekcją napięcia wejściowego
Bezpieczeństwo i zapobieganie korozji elektrolitycznej
Transformator izolacyjny zapobiega niekontrolowanemu przepływowi energii pomiędzy źródłem zasilania z lądu a instalacją elektryczną na jachcie. Zastosowanie transformatora eliminuje konieczność stosowania izolatorów galwanicznych i alarmów polaryzacyjnych.
Bezpieczeństwo jest standardem w normalnej instalacji lądowej. W przypadku spięcia lub pojawienia się napięcia na linii uziemiającej po prostu przepali się bezpiecznik lub zadziała wyłącznik różnicowo-prądowy. Tymczasem podłączenie uziemienia z instalacji lądowej do metalowych elementów jachtu spowoduje korozję elektrolityczną . Pominięcie kabla uziemiającego spowoduje natomiast zagrożenie, ponieważ w takiej instalacji włącznik różnicowo-prądowy nie zadziała, a bezpiecznik nie przepali się w przypadku wystąpienia spięcia.
Korozja elektrolityczna występuje gdy dwa metalowe elementy będące częścią instalacji elektrycznej są jednocześnie wystawione na działanie tej samej, przewodzącej prąd cieczy. Taką cieczą jest słona woda, a także słodka – choć w mniejszym stopniu. Ogólnie rzecz biorąc, skoroduje bardziej aktywny z dwóch wspomnianych wcześniej elementów. Tempo korodowania jest uzależnione od wielu czynników – min. zdolności przewodnictwa cieczy, temperatury, składu stopów z których wykonane są metalowe elementy, imin.
Nieporozumieniem jest twierdzenie, że zjawisko korozji elektrolitycznej występuje tylko na jachtach stalowych i aluminiowych. Może wystąpić na każdej jednostce, która posiada jakikolwiek element metalowy będący w stałym kontakcie z wodą (np. przekładania, wał napędowy, śruba napędowa). Korozja szybko „zje” zamontowane na kadłubie anody i zabierze się za przekładnię i inne elementy gdy tylko jacht zostanie podłączony do zasilania z lądu.
W takiej sytuacji odłączenie kabla uziemiającego może być kuszące, jest jednak bardzo niebezpieczne, o czym wspomniano już wyżej.
Najlepszym rozwiązaniem zapobiegającym jednocześnie korozji elektrolitycznej i powstaniu zagrożenia porażenia prądem załogi jest zamontowani transformatora izolacyjnego bezpośrednio na „wejściu” prądu z lądu do instalacji jachtowej.
Transformator izolacyjny eliminuje zbędne połączenie między instalacją lądową, a jachtową. Zasilanie z lądu jest podłączone z jednej strony, a instalacja jachtowa z drugiej. Transformator całkowicie izoluje uziemienia obu instalacji od siebie. Jeśli wszystkie metalowe elementy jachtu (uziemienie instalacji jachtowej) zostanie podłączone do transformatora po stronie jachtu – wyłączniki różnicowo-prądowe i bezpieczniki będą działały zgodnie ze swoim przeznaczeniem.
Soft start jest standardową cechą transformatorów izolacyjnych Victron Energy. Zabezpiecza przed przeciążeniem zabezpieczeń w instalacji lądowej w przypadku chwilowego wysokiego natężenia prądu, które mogłoby się pojawić ze strony jachtu.
Zaleca się również podłączenie drugiego terminala zerowego do uziemienia, gdy jacht stoi na lądzie.
3600 Watt Auto 115/230 V.
Model ten automatycznie przełączy się na zasilanie 115 V lub 230 V, w zależności od napięcia wejściowego.
Zasilanie 88 V - 130 V: przełącza na zasilanie 115 V.
Zasilanie 185-250 V: przełącza na zakres zasilania 230 V.
Uwaga: Napięcie wejściowe AC jest zwiększane o 1: 1,05 na wyjściu AC.
Klasa wodoszczelności | IP21 |
---|---|
Miejsce realizacji gwarancji | Autoryzowany serwis |
Zasilanie | 115 lub 230 V AC |
Szerokość | 258 mm |
Głębokość | 218 mm |
Wysokość | 362 mm |
Waga | 23 kg |
Gwarancja producenta | 5 lat |