


Czas dostawy może ulec wydłużeniu.
Transformator izolacyjny jest niezbędny w profesjonalnych morskich układach energetycznych. Zapobiegają korozji elektrolitycznej, a przede wszystkim gwarantują bezpieczeństwo układu elektrycznego. Technologia uzwojeń toroidalnych zapewniająca cichą pracę i wysoką sprawność. Obwody łagodnego startu zabezpieczają wyłącznik nabrzeżny od rozłączenia się po podłączeniu.
Bezpieczeństwo i zapobieganie korozji elektrolitycznej
Transformator izolacyjny zapobiega niekontrolowanemu przepływowi energii pomiędzy źródłem zasilania z lądu a instalacją elektryczną na jachcie. Zastosowanie transformatora eliminuje konieczność stosowania izolatorów galwanicznych i alarmów polaryzacyjnych.
Bezpieczeństwo jest standardem w normalnej instalacji lądowej. W przypadku spięcia lub pojawienia się napięcia na linii uziemiającej po prostu przepali się bezpiecznik lub zadziała wyłącznik różnicowo-prądowy. Tymczasem podłączenie uziemienia z instalacji lądowej do metalowych elementów jachtu spowoduje korozję elektrolityczną . Pominięcie kabla uziemiającego spowoduje natomiast zagrożenie, ponieważ w takiej instalacji włącznik różnicowo-prądowy nie zadziała, a bezpiecznik nie przepali się w przypadku wystąpienia spięcia.
Korozja elektrolityczna występuje gdy dwa metalowe elementy będące częścią instalacji elektrycznej są jednocześnie wystawione na działanie tej samej, przewodzącej prąd cieczy. Taką cieczą jest słona woda, a także słodka – choć w mniejszym stopniu. Ogólnie rzecz biorąc, skoroduje bardziej aktywny z dwóch wspomnianych wcześniej elementów. Tempo korodowania jest uzależnione od wielu czynników – min. zdolności przewodnictwa cieczy, temperatury, składu stopów z których wykonane są metalowe elementy, imin.
Nieporozumieniem jest twierdzenie, że zjawisko korozji elektrolitycznej występuje tylko na jachtach stalowych i aluminiowych. Może wystąpić na każdej jednostce, która posiada jakikolwiek element metalowy będący w stałym kontakcie z wodą (np. przekładania, wał napędowy, śruba napędowa). Korozja szybko „zje” zamontowane na kadłubie anody i zabierze się za przekładnię i inne elementy gdy tylko jacht zostanie podłączony do zasilania z lądu.
W takiej sytuacji odłączenie kabla uziemiającego może być kuszące, jest jednak bardzo niebezpieczne, o czym wspomniano już wyżej.
Najlepszym rozwiązaniem zapobiegającym jednocześnie korozji elektrolitycznej i powstaniu zagrożenia porażenia prądem załogi jest zamontowani transformatora izolacyjnego bezpośrednio na „wejściu” prądu z lądu do instalacji jachtowej.
Transformator izolacyjny eliminuje zbędne połączenie między instalacją lądową, a jachtową. Zasilanie z lądu jest podłączone z jednej strony, a instalacja jachtowa z drugiej. Transformator całkowicie izoluje uziemienia obu instalacji od siebie. Jeśli wszystkie metalowe elementy jachtu (uziemienie instalacji jachtowej) zostanie podłączone do transformatora po stronie jachtu – wyłączniki różnicowo-prądowe i bezpieczniki będą działały zgodnie ze swoim przeznaczeniem.
Soft start jest standardową cechą transformatorów izolacyjnych Victron Energy. Zabezpiecza przed przeciążeniem zabezpieczeń w instalacji lądowej w przypadku chwilowego wysokiego natężenia prądu, które mogłoby się pojawić ze strony jachtu.
Zaleca się również podłączenie drugiego terminala zerowego do uziemienia, gdy jacht stoi na lądzie.
Model ten automatycznie przełączy się na zasilanie 115 V lub 230 V, w zależności od napięcia wejściowego.
Zasilanie 88 V - 130 V: przełącza na zasilanie 115 V.
Zasilanie 185-250 V: przełącza na zakres zasilania 230 V.
Uwaga: Napięcie wejściowe AC jest zwiększane o 1: 1,05 na wyjściu AC.
Klasa wodoszczelności | IP21 |
---|---|
Miejsce realizacji gwarancji | Autoryzowany serwis |
Zasilanie | 115 lub 230 V AC |
Szerokość | 258 mm |
Głębokość | 218 mm |
Wysokość | 362 mm |
Waga | 23 kg |
Gwarancja producenta | 5 lat |
Za chwilę dobijemy do portu. Trzymaj się!